En QR kode er en spesifikk matriks strekkode (eller todimensjonal mode), leselig med QR strekkodeskannere og mobiltelefoner med et kamera. Koden består av svarte moduler som er anordnet i et firkantet mønster på en hvit bakgrunn.
Kodeinformasjonen kan være en URL, tekst eller data. (data maks 250 tegn)Mest brukt i Japan, hvor det var lansert av Toyotas datterselskap Denso-Wave i 1994, QR-koden er en av de mest populære typene todimensjonale strekkoder.
QR står for Quick Response (hurtig respons), produsenten laget disse for at kodet data skulle dekodes hurtig.
Teknologien er mest brukt i Japan og Sør-Korea. Vesten har introdusert QR-koder langsommere.
QR koder på emaljeskilt kan henges utendørs i solen, og forbli leselig av nesten hvilken som helst (smart) telefon. Meget holdbar.
Om du vil lage en QR-kode, vennligst besøk http://qrcode.kaywa.com/
På denne websiden kan du lett lage din egen QR-kode.
(Om du vil ha QR-koden på et emaljeskilt, vennligst velg XL størrelse).
Spør om ditt prisoverslag for dine QR kode(r) på emalje
QR-koder er ofte brukt for annonseformål, i både tradisjonelle og interaktive kampanjer. Media på hvilket QR-koder har blitt brukt inkluderer: annonser på plakattavler, markedsføringskampanjer, display i butikker, begivenheter, sporing og merking, forretningskort, trykte annonser, konkurranser, postreklamekampanjer, websider, markedsføring og rabattkuponger via e-post, bare for å nevne noen.
QR-koder er av spesielt høy verdi for markeds-tilhengere fordi de tilbyr muligheten til å måle responsen med høy nøyaktighet som gjør ROI (kapitalavkastning) lett å kalkulere.
Les mer på http://www.willemsclassics.nl/nieuws/uke-31